Teatro
By Compañía Tabla Roja Teatro | Direction de Ariel Baptista Aranda
“The cast manages to venture into dangerous comedy territory and come out on top with flying colors”.
This free version of Ramón Rocha Monroy's El run run de la Calavera, one of Bolivia's 15 most important novels, becomes a human comedy with masks worthy of the Comedia del Arte.
On the eve of the feast of Todos Santos, an unexpected tragedy shakes a village: its oldest inhabitant has died. Despite the grief over this loss, preparations for the visit of the dead continue with chicha, food, and music, while the deceased in the cemetery demand their place in the celebration. The living and the dead decide to unite in a celebration that defies time. Will death manage to take its dead with it or will it stay to enjoy earthly pleasures?
Tinkunakama, "Until the Reunion" in Quechua, is the name of this play - winner of the Peter Travesí Canedo National Theater Award - which evokes the cyclical nature of life and death, as an eternal coming and going.
Dates:
FRI
Jan
19
8 p.m.
SAT
Jan
20
8 p.m.
SUN
Jan
21
8 p.m.
Centro Cultural Tío Lalo Parra
Cerrillos
Invitaciones bajo inscripción.
Evento gratuito. Ingreso por orden de llegada.
Recomendamos llegar con 30 minutos de anticipación.
Centro Cultural San Joaquín
San Joaquín
Evento gratuito. Ingreso por orden de llegada y bajo inscripción.
Recomendamos llegar con 30 minutos de anticipación.
Teatro Novedades
Santiago
Evento gratuito. INSCRIPCIONES AGOTADAS
Recomendamos llegar con 30 minutos de anticipación.
Tabla Roja Teatro
“… No es fácil hacer comedia (y menos en estos días oscuros y aciagos). Y no es fácil hacer reír sin recurrir al facilismo, al chiste sobre el otro desde la superioridad, sin apelar a la broma clasista, racista, homófoba, xenófoba. El elenco Tabla Roja -con Ariel Baptista al frente- logra adentrarse en el peligroso territorio de la comedia y salir victorioso con nota sobresaliente”.
- La Ramona, 2019
“...Una obra consciente de su arte que quiebra la frontera entre hacedores y espectadores; para hacernos saber que en el carnaval; que, en la técnica de las máscaras, todas las estructuras se invierten, todos volvemos a la niñez, todos nos reímos del otro y de nosotros; el mundo de deseo no tiene fronteras”.
- La razón, 2019
PRESENTA
CON EL APOYO DE